Engerstraat 4, 5931 EL Tegelen en Gelrestraat 19, 6101 EV Echt
info@shoefit.nl

Veelgestelde vragen

Kan ik zo bij jullie binnenlopen of moet er een afspraak worden gemaakt?
Wij werken uitsluitend op afspraak. Dit omdat we graag de tijd voor u willen nemen om een zo goed mogelijk advies te kunnen geven.
Om een afspraak te maken kunt u bellen naar het nummer: (+31) 077-3260083 of (+31) 0475-384171.

Wat moet ik meenemen naar de eerste afspraak?
Een geldig legitimatiebewijs.
Schoenen die u veel draagt (Denk hierbij aan dagelijkse schoenen, sportschoenen, wandelschoenen en werkschoenen).
Een broek die u tot aan de knie kunt oprollen.

Wat zijn jullie openingstijden?
De openingstijden van beide locaties kunt u hier zien.

Heb ik een verwijzing nodig om bij jullie terecht te kunnen?
Om bij ons terecht te kunnen, heeft u geen verwijzing nodig.
Het kan wel voorkomen dat de zorgverzekering vraagt voor een verwijzing, indien wij declareren.

Worden de behandelingen en/of steunzolen vergoedt?
Podologie en podotherapie wordt vergoedt vanuit aanvullende verzekeringen.
Wilt u graag weten wat u vergoedt krijgt, klik dan hier.

Wat is de levertijd van schoenen en/of steunzolen?
Over het algemeen is de levertijd van de schoenen (indien ze besteld moeten worden) en steunzolen, 2 weken.

Passen de steunzolen in alle schoenen?
De steunzolen passen in principe in alle schoenen waar een binnenzool uitgehaald kan worden.
De registerpodoloog of podotherapeut zal dit uitgebreid met u bespreken als de steunzolen worden aangemeten.

Kan ik de steunzolen gelijk de hele dag dragen?
Om te wennen aan de steunzolen, adviseren wij 2 weken de tijd te nemen.
Dit omdat de voeten en het lichaam worden gecorrigeerd en dit heeft uiteraard effect op de rest van het lichaam.
Vandaar dat wij het advies geven, met name indien u de steunzolen voor de eerste keer gaat dragen, dit op te bouwen.
Lees voor meer informatie de gebruiksaanwijzing.

Wanneer is het nodig om de schoenen en/of steunzolen te laten controleren?
Wij werken met twee controles. Na 8 weken krijgt men een controlebrief waarin wij vragen of de schoenen en/of steunzolen goed bevallen zowel qua pasvorm als werking. Mocht de schoen en/of steunzool niet (volledig) voldoen, adviseren wij om een afspraak te maken.

Na een jaar wordt er nog een brief verstuurd, dit noemen wij de jaarcontrole. Dit doen wij omdat in de praktijk is gebleken dat de tijd sneller gaat dan men in de gaten heeft. Gezien het feit dat de schoenen en/of steunzolen na een jaar gebruik heel wat te lijden hebben gehad, bieden wij u de mogelijkheid om een afspraak te maken om samen de blessurekans zo klein mogelijk te houden.
Wij vinden het belangrijk dat zowel de schoenen als de steunzolen minimaal 1x per jaar worden gecontroleerd.

Zijn er kosten verbonden aan een nacontrole van de schoenen en/of steunzolen?
Indien de steunzolen en of schoenen niet goed zitten of als er iets hersteld moet worden, valt dit onder de garantie.
Voor een reguliere controle, kunt u hier de kosten zien.

Zijn jullie lid van een beroepsvereniging?
Wij zijn lid van de volgende beroepsverenigingen: Stichting Loop en NVvP.
Tevens staan wij ingeschreven bij het Kwaliteitsregister Paramedici en bij Kabiz.

Heeft u gezocht, maar het antwoord niet gevonden? Onze medewerkers helpen u graag verder.
U kunt bellen naar (+31) 077-3260083 of (+31) 0475-384171.